het

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Äckliga rötmånad och bananflugor!

Av och på - 4 augusti 2010 09:55

Idag ska jag utrota er! "Fällorna" är återigen uppe och jag ska klorinera hela jävla kåken!


Som om jag inte fick nog av bananflugor när vi bodde i lägenheten på köpmangatan!!!!! Dom är tillbaka.

Måste ha med rötmånaden att göra, för det var i augusti förra året vi hade det som värst där åxå.

Vill du få död på bananflugorna gör följande blandning på ett fat eller i små plastskålar som du ställer ut lite här och där. (spec i köket) Dom lägger tydligen sina ägg nere i slasken och för att ta död på dom måste man koka en massa vatten som man sen spiller ner där. En bananflugs hona kunde tydligen lägga 200 ägg eller nå sånt där sjukt. ÄCKEL PÄCKEL!

  • En klick Yes diskmedel
  • Vatten
  • Ättiksprit
  • 1 sockerbit
  • Rör om

Annars då? Regnar idag å jag som hängde ut tvätten igår, den hänger nu där dyngsur..

Hoppas grabbarna har bättre väder än den här dyngan. Inge kul å gå omkring blöt och fuktig med en massa packning.


Blir nog inget soffläge när jag kommer hem som jag tänkte imorse, men det var nog för att jag var så himmla trött. I detta väder finns inga ursäkter för att inte få något gjort hemma och inne. Så jag gör ett ryck och intar soffläget med Diesel och nån film senare på kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av och på - 2 juli 2011 21:34

Magen växer så det knakar :) och det bor en liten akrobat där inne som håller igång mest på kvällarna och när man åker bil.       ...

Av och på - 19 april 2011 15:14

  Då var det gjort! Ser ut som jag fått en rejäl käftsmäll :) Så nervös jag var innan och sen gick det bra mycket snabbare än vad jag trodde det skulle ta. Fick tillåme beröm för att jag var så duktig :) haha   2lagningar och 1 visdomstand ...

Av och på - 18 april 2011 14:53

har nyss varit ute å krattat S N Ö å nu hoppas jag verkligen att den är helt bort tinad innan helgen för då hade jag hoppats på att kunna kratta.   Fick energi från ja gud vet vart å nu känner jag bara för att fortsätta å eftersom man är långledi...

Av och på - 13 april 2011 12:10

╔══════════════= ೋღ☃ღೋ =══════════════╗ ...

Av och på - 10 april 2011 08:29

  Tandläkartiden på fredag. Ska dra ut min övre högra visdomstand då det var ett hål i den och eftersom det inte är nån ide å laga visdomständerna då dom kan börja krångla senare så är det lika bra att dra ut dom. + att människan idag inte använd...

Presentation


A never ending story...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards