het

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Diesel till Vet

Av och på - 4 november 2010 21:22

Idag fick jag ringa till Vet kusthöjden för när jag kom hem på lunchen så såg jag på Diesels svans att på den där konstiga "kala fläcken" så var det nu som en blåsa/bula/böld/stor finne som såg irriterad ut.

Hämtade papper och klämde lite för att se om det var nått där i och det kom då ut massa var och lite blod.


Ringde då Vet direkt och hade tur och fick en tid på eftermiddagen kl 15:45.


Den kala fläcken på svansen har han haft bra länge å jag vet inte hur det har blivit så å det verkar inte som att pälsen har nån tanke på att komma tillbaka dit heller. Är inte heller så att han biter eller kliar sig där så jag har ingen aning om vad det är. Nån som sett det trodde att det var skabb, men skabb är inte bara på ett ställe å hunden låter inte det vara isf för då kliar å biter dom frenetiskt på ställerna.


Sen får han nån gång ibland som en finne mitt på nosen som det åxå kommer som lite var ur när man klämmer där och sen försvinner den... skumt.


Å nån skabb var det heller inte sa Vet. Hon kollade och kände och klämde på hela Diesel för å kolla att allt annat var som det ska. Sen klämde hon lite på svansen å toppsade honom och drog sen toppsen på en glasskiva och gick iväg å kollade i mikroskop.

Sen tog hon en tejpbit som hon satte fast och tog bort, satte fast och tog bort å satte fast och tog bort på diesels näsa för å se om hon kunde få med något där som hon kunde kolla på. Diesel såg en aningen fundersam ut på vad hon höll på med =D


Dommen:


Lindring infektion i violkörteln - körtel som hundar har på ovansidan svansen nära svansbasen. = smörj med Fuciderm salva 2ggr/dag i 5-7 dagar. Han får INTE slicka i sig salvan. Å han gillar inte tratt så jag gjorde en specialare så han inte ska komma åt det men att det ändå är öppet och luftigt.


        


sen så tyckte hon att tassarna var torra så jag köpte omega 3 olja till honom som ska hjälpa till från insidan med huden, pälsen, klorna, leder osv.

Köpte även en ny tass salva till honom. Å sist men inte minst en ny liten burk med PlaqueOff som har med munhälsan att göra.


1411kr gick det hela på.


Nu har han myst ner sig på sin nya bädd med sin bäste vän pluto :) <3


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av och på - 2 juli 2011 21:34

Magen växer så det knakar :) och det bor en liten akrobat där inne som håller igång mest på kvällarna och när man åker bil.       ...

Av och på - 19 april 2011 15:14

  Då var det gjort! Ser ut som jag fått en rejäl käftsmäll :) Så nervös jag var innan och sen gick det bra mycket snabbare än vad jag trodde det skulle ta. Fick tillåme beröm för att jag var så duktig :) haha   2lagningar och 1 visdomstand ...

Av och på - 18 april 2011 14:53

har nyss varit ute å krattat S N Ö å nu hoppas jag verkligen att den är helt bort tinad innan helgen för då hade jag hoppats på att kunna kratta.   Fick energi från ja gud vet vart å nu känner jag bara för att fortsätta å eftersom man är långledi...

Av och på - 13 april 2011 12:10

╔══════════════= ೋღ☃ღೋ =══════════════╗ ...

Av och på - 10 april 2011 08:29

  Tandläkartiden på fredag. Ska dra ut min övre högra visdomstand då det var ett hål i den och eftersom det inte är nån ide å laga visdomständerna då dom kan börja krångla senare så är det lika bra att dra ut dom. + att människan idag inte använd...

Ovido - Quiz & Flashcards